torsdag 19. mai 2011

HIPP HIPP HURRA, det er 17 mai!!!



Sol   IS   Barnetog  Korps
Ballonger   NORSKE FLAGG  Taler   KONGESANGEN
800 Nordmenn   Bunad   RØDT   Hvitt   BLÅTT



Tenk at nå er dagen her som jeg har lengtet etter.
Jeg skal gå i toget og jeg er så glad.
Du skal tro jeg skal nok synge ut av alle krefter.
Svinge flagget mitt og rope høyt HURRA!



Og jammen gjorde vi ikke det her i Singapore. Vi gikk i tog, vi svingte flagget, vi sang - og vi feiret nasjonaldagen vår. 10 000 kilometer vekke fra fedrelandet, og 6 timer før familie og venner, hadde vi en storartet 17 mai feiring sammen med 800 landsmenn i Fort Canning Park. Men helt uten gamle kjente var vi ikke. Vår gode venn Erik Flikka var på besøk i byen denne uka og feiret hele dagen sammen med oss.



På en dag som dette blir man gjerne litt ekstra patriotisk, man blir litt mer norsk enn det man er ellers i året, og ikke minst så er man utrolig stolt over å være nordmann. Det var jeg - og jeg er sikker på at jeg ikke var den eneste. Med over 35 grader i solen var jeg litt overrasket over å se bunadskledde damer og menn. Jeg i min sommerlette kjole synes til tider det var uutholdelig varmt, så jeg kan ikke en gang forestille meg hvordan det var under en ullstakk. Skyggen var en velsignet venn, og sangheftet fungerte like greit som en vifte som til sitt egentlige formål.

I Fort Canning Park var det barnetog, korps, taler og norskskolen underholdt. Det var mat og vin, leker og is, og selvfølgelig pølse i lompe.



Etter noen flotte timer i parken bar det videre til selveste amabssadørboligen. Her fortsatte feiringen av Kongeriket Norge for de voksne. Rundt 200 stk var til stede, ambassadøren selv ønsket velkommen og leste opp hilsen fra Kongen til alle nordmenn i Singapore. Å feire 17 mai utenfor Norge er ikke det verste man kan gjøre - iallefall ikke i Singapore :-)





3 kommentarer:

  1. Hipp hipp hurra for deg Camilla - du e best!
    R x

    SvarSlett
  2. ELSKER kjolen din, Camilla :)

    Og så gleder eg meg stort til me skal feira deg i Galeiveien i sommar! Ønskeliste hadde vore fin-fint du ;)

    Ha det godt, klem klem!

    SvarSlett