lørdag 4. juni 2011

Universal Studios, Sentosa Island

Det mangler ikke på aktiviteter og underholdning i Singapore. Og særlig gjelder dette på Sentosa, the island of fun :-) Her finnes det like mye moro for de voksne som det gjør for barna, noe vi valgte å utforske mer på en litt overskyet søndag.

Blant slott, prinser, prinsesser og Hollywoodstjerner tilbragte vi en søndag i Universal Studios sammen med Axel, Hjørdis og lille Filippa. Filippa har akkurat feiret sin 1 års dag og sov store deler av dagen, så denne dagen var det moro myntet på de voksne! Det skal sies at den første karusellen vi valgte var med Filippa i tankene, men jeg tror vi alle hadde det gøy blant de fargerike Madagaskar figurene  :-)



Universal Studios i Singapore er en liten fornøyelsespark sammenlignet med mange andre der ute i verden. Er man der når de åpner rekker man fint gjennom det man ønsker i løpet av dagen. Parken er lokalisert rundt et lite vann, den er oversiktlig og grei, og avstandene er realtivt små.

Jeg er i utgangspunktet ikke overbegeistret for karuseller (Madagaskar karusellen gikk helt fint). Så jeg melder meg mer enn gjerne frivillig som "veske- og barnepasser" hvis noen ønsker å kjøre de store og raske karusellene. Gutta benyttet seg imidlertid av dette og tok en berg og dalbane som når en maxfart på ca 90 km/h! Jeg prøvde meg på en liten berg og dalbane formet som en drage - og allerede i den første bakken angret jeg på valget mitt. Jeg følte at hjertet mitt var på vei ut av ørene, til tross for at jeg satt der med stort sett barn... Nei, ikke noe for meg. Men Universal Studios er flott både for de som liker fart, og de trege som meg. Her finnes det noe for de fleste, og jammen hadde vi det moro!

Absolutt å anbefale er 4D kino. Vel måtte vi stå 40 minutt i kø, men jøss så gøy det var!! (og litt skummelt). Det er ikke fare for at man skal sulte når man tilbringer en dag her, med mat stort sett overalt er det nok å velge mellom. Kanskje ikke gourmet mat akkurat, men vår ENORME Hawaii pizza var ikke så aller værst når vi satte oss sultne til bords etter en opplevelsesrik dag :-)

En flott dag med godt selskap!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar