tirsdag 15. november 2011

Endelig er dagen her!

Mange damer har strikket, sydd, stoppet, heklet, perlet og dandert i 1 år nå for at akkurat DENNE helgen skulle bli til - nemlig årets JULEBASAR på Sjømannskirka. Jeg har vært en av disse damene som hver torsdag har sittet og laget julepynt som skal selges på basaren. Vi kooooser oss på disse torsdagene, vi er kreative, blir kjent med nye folk, prater, drikker kaffe, spiser vafler - og for meg er dette en veldig viktig del av min hverdag her i Singapore.

Det var så spennende å pakke opp og stille ut alle tingene - så utrolig mye fint! Håndlaget julepynt supplert med litt innkjøpte varer fra Norge så ble det en riktig fin utstillig vi laget. 

Julebasaren er en av de viktigste inntektskildene til Sjømannskirka, så det var stor spenning da lørdagen kom og dørene ble åpnet. Den offisielle åpningen foretok Ambassadøren og Koriallverden, det lokale norske koret toppet stemningen med nydelige julesanger. 



MASSE folk besøkte julebasaren denne helgen, og et stort antall frivillige var med og bidro til at helgen var mulig å gjennomføre. Frivillige trengtes til parkeringsvakter, juleverksted for barna, salg av pølser, smørbrød og bakevarer. Det var lykkehjul, hoppeslott, rømmegrøt, og masse damer stod på kjøkkenet og bakte fersk gjærbakst hele dagen som ble solgt fortløpende - mmmmm.... det lukter så godt med nystekte boller! Selv stod jeg i kassen og fikk sett alle de fine tingene vi hadde laget bli solgt. Og det var SÅ gøy hver gang jeg så noe jeg hadde laget ligge i en handlekurv!!

Helgen var en suksess til tross for at lynet slo ned rett ved oss, og regnet fosset fra himmelen. Salget var bra, både julepynt, bakevarer og julekaker ble solgt unna, og det ble omsatt for ca $60.000 i løpet av disse dagene, noe som tilsvarer rundt 270.000 kr. IMPONERENDE!






























Selv om vi ikke har snø og kulde, er julestemningen nå kommet til Singapore også :-)

2 kommentarer:

  1. Jeg vil allerede nå bestille deg inn til juleverksted til neste år - sånne engler vil jeg også ha:)

    SvarSlett
  2. Gratulerer så mykje med vel overstått juleverkstad! Dei englane var rett og slett heilt ekstremt og eineståande nydelige!! Enig med Rebecca, slike englar vil eg også ha :) :)

    Klemmings!

    SvarSlett