lørdag 12. mars 2011

Mmmmmmat!

Siden vi kom til Sinagpore er det én ting vi har gjort mer enn alt annet, og det er å spise. Denne byen er et eldorado for alle som elsker mat - og det gjør jeg :-) Her finnes det mat over alt, i alle tenkelige varianter, og når man går langs gatene kjenner man alltid lukten av mat. Å spise ute i Sinagpore er ofte billigere enn å kjøpe inn matvarer og lage middag hjemme. Så vi spiser mye ute, men det skal sies at det er også utrolig deilig de gangene vi lager middag her i leiligheten på vår nye gass komfyr (og da går det fort å lage mat gitt!).

Ettersom jeg liker mat, og det er mye mat her i Singapore tenkte jeg at det ville være ypperlig med en etikett her på bloggen som handlet om mat. Så her vil det komme små innlegg innimellom som rett og slett handler om mat og spisesteder som jeg kommer over. Nå har jeg ingen planer om å være noe mat-anmelder, og jeg har kun tenkt å blogge om de spisestedene jeg liker - så dette blir et lite kartotek over mine anbefalte restauranter i Sinagpore.

Bon Appétit!

TANJONG BEACH CLUB, 120 Tanjong Beach Walk, Sentosa
I går tilbragte vi hele dagen på stranda på Sentosa, ei lita øy sør for Singapore som det er broforbindelse til. Litt øst på øya ligger Tanjong beach, ei ganske stille og rolig strand sammenlignet med de som ligger på vest siden, og her ligger Tanjong Beach Club. Et gjennomført sted med chill-out musikk, et lite basseng, flotte store dobble solsenger, mojitoer og god mat.


Det er mulig å få både mat og drikke servert på stranden ved solsengene, men Tanjong Beach Club har et fint serveringsområde ute, så der valgte vi å spise brunch. Det var en fin meny med litt forskjellige utvalg av frokost retter, salater og supper, småretter til litt større middagsretter - igrunnen noe for enhver smak. Vi endte opp med hjemmelaget burger og mexican breakfast som bestod av quesadillas med egg, kylling, mais og hjemmelgaet salsa, guacamole og rømme. Mmmmmm det var godt! En Tiger og et glass Sauvignon Blanc var prikken over i´en. Det gjorde absolutt ikke noe at Tanjong Beach Club var den eneste restauranten innen rekkevidde, det var både god mat og god service!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar